Velkommen til årsmøte og fagmøte 26. august

Styret i Legenes klimaaksjon har gleden av å invitere til årsmøte og fagmøte lørdag den 26. august på Klimahuset i Oslo.  Det vil være mulig å delta digitalt på begge møtene.

Årsmøtet vil foregå kl. 12.00-13.30. Det vil bli servert lett bevertning. Vi vil blant annet gå gjennom årsmeldingen 2022-2023, regnskap 2022 og velge nytt styre. Registrer deg her dersom du skal delta digitalt via Zoom. Last ned sakspapirer her eller nederst på siden.

Etter årsmøtet inviterer vi lokalpolitikere til debatt kl. 14.00-15.30.

Hvordan kan samfunnet minimere skadene fra natur- og klimaødeleggelse? Hva er helseutsiktene til våre barnebarn, nå og i fremtiden? Ekstremvær og skogbranner har preget sommeren, både her hjemme og i resten av verden. Lokal beredskap, matsikkerhet, energi og helse er viktige tema i valgkampen. Kun få uker før fylkes- og kommunevalget inviterer Legenes Klimaaksjon og Besteforeldrenes klimaaksjon til en samtale med lokalpolitikere og fagpersoner om klimaendringer, naturødeleggelse og helse. Politikerne får mulighet til å trekke frem sine løsninger på dagsaktuelle problemer.

Deltakerne:

• Anne Lindboe (Høyre) er barnelege og tidligere barneombud. I år er hun Høyres ordførerkandidat i Oslo.
  • Gøril Havro (Venstre) er bystyrekandidat for Oslo Venstre, og medlem i bydelsutvalget i Bydel Gamle Oslo. Hun er utdannet i samfunnsøkonomi, finans og utvikling.
  • Ola Wolff Elvevold (Sosialistisk Venstreparti) er tidligere miljøaktivist og utdannet statsviter. Han sitter i Oslo bystyre, og i samferdsels- og miljøutvalget.
  • Andreas Halse (Arbeiderpartiet) er gruppeleder for Arbeiderpartiet og leder av finansutvalget i Oslo bystyre.
  • Ernst Kristian Rødland er infeksjonsmedisiner, og jobber med klima og miljø ved Folkehelseinstituttet.
  • Andrew Kroglund fra Besteforeldrenes Klimaaksjon er møteleder.

Fagmøtet vil være gratis og åpent for alle. Det vil også bli streamet via denne lenken.

Velkommen!